Sinds 2012 wordt geregeld gepeild naar de verwachtingen van residentiële klanten in maatschappelijke aangelegenheden om de richting van de acties en de communicatie van de onderneming uit te zetten.
De MVO-barometer van Luminus meet de evolutie van de verwachtingen van een steekproef van 2 000 klanten ten aanzien van een tiental maatschappelijke thema's.
Elk jaar publiceren we de evolutie van vijf hoofdthema's, commercieel, sociaal, ethisch of ecologisch, ook geïdentificeerd als prioriteiten in het GRI-materialiteitsmatrix.
Dit zijn de opties die in 2018 sowie in 2017 aan de klanten werden voorgelegd:
"Om aan mijn verwachtingen te voldoen, moet het bedrijf:
MVO Klanten Barometer |
Bron: Luminus.
De bovenstaande barometer van 2018 leert ons het volgende:
De belangrijkste verandering ten opzichte van de barometer van 2017 houdt verband met de toenemende aandacht voor kwetsbare klanten (0,44 in 2018, in plaats van 0,41 in 2017) en de daling van het belang van innovatie (0,39 in 2018 in plaats van een gemiddelde van 0,44 in 2017).